Haal snel LinkedIn Company Page volgers met deze 12 tips!

Audi, home of quattro, Q3, Q4, Q5, Kaprun
Quattro tot grote hoogtes gebracht door Audi
5 April 2018
Arket, winkel Amsterdam van H&M, marketing, duurzaam
Zit het jasje ‘Arket’ de modeketen H&M als gegoten?
17 April 2018

Haal snel LinkedIn Company Page volgers met deze 12 tips!

LinkedIn Expert, Heineken, Rituals, followers

We willen allemaal snel volgers hebben op LinkedIn. En dat is goed, want LinkedIn is waanzinnig belangrijk als social media. Belangrijker misschien dan veel grote bedrijven denken. Ik vind het zelf wonderbaarlijk dat bedrijven als Heineken en Rituals het geweldig doen op Facebook en Instagram, maar het geweldig laten liggen op LinkedIn.

Zonde! Want LinkedIn helpt je aan branding, maar ook aan ‘employee branding’ . En dat staat juist wel weer hoog op het lijstje van veel bedrijven.

Een rondje langs ‘de velden’ gaf mij deze goede learnings. Doe er je voordeel mee:

LinkedIn: de Basics

  1. De profielfoto en achtergrondfoto is het eerste wat mensen zien, zorg dat deze dus zijn geplaatst (en iets zeggen over jouw bedrijf). Nu hoor ik je denken, ‘logisch’. Maar neem Blokker, geen achtergrondfoto. Ok, maar daarom gaat het met Blokker misschien niet zo goed. Nou neem dan ook eens Rituals of king content op social media ‘Heineken’ itself.Rituals LinkedIn, social media, marketingbedrijf of the yearHeineken LinkedIn, marketing, best social media award
  2. Zorg dat de formaten van de posts goed zijn, zodat het er gelikt uitziet. Veel bedrijven hebben een leger aan communicatie specialisten dat elk ‘woordje’ en gebruik van kleuren onder de loep nemen. Maar een fatsoenlijk formaat foto blijkt toch lastig. Formaat is gewoon te googlen, maar anders bij deze 1200×628 (voor desktop en mobiel). Dat formaat geldt dus ook voor HEMA. En ook bij Suitsupply mag het meer Tailored fit.Suitsupply, tailored marketing, LinkedIn, social media, tipsHEMA marketing, LinkedIn, social media, tips
  3. Als je post, kijk ook of je er een call-to-action aan kunt plakken, zodat je mensen motiveert om actie te ondernemen. G-Star had ook wat problemen met het vinden van de juiste maat.  Maar had hier bijvoorbeeld ook nog een link kunnen plaatsen als in “We are always looking for talented women (and men)”, see our job vacancies (met een link erbij).G-Star, social media marketing, LinkedIn, social media, tips
  4. En als je een call-to-action plaatst zorg dat foto’s klikbaar geplaatst worden. Dit is een slimme manier om traffic naar de landingspagina te genereren.  Dus als je een link hebt plaats deze in de tekst (voordat je een foto plaatst), verander de foto die wordt up-geload vervolgens en verwijder de link weer in de tekst. Dat scheelt weer een tussenstap en de foto staat gelijk in het goede formaat. ‘Oeps’ Scotch & Soda, zo niet dus. Voor de volgende keer? Scheelt namelijk weer een klik.Scotch & Soda, marketing, LinkedIn, social media, tips
  5. Post met regelmaat. Dus niet een maand niks en dan weer opeens denken “oh ja, we hebben nog een LinkedIn pagina”. Zet LinkedIn op de social media kalender net zoals de andere social media. Ik doe dit voor veel bedrijven en met succes kan ik uit ervaring zeggen. Van alle grote merken zag ik uitgerekend een positieve uitschieter van wie je het nou niet verwacht, Action!
  6. Stimuleer jouw personeel om soms ook iets te schrijven en zet dan dat personeelslid in ‘the picture’. Zo zet je elkaar in de kracht. Ok, ik benoem ze nog eens als grote voorbeeld, Action. Zij snappen echt hoe ze LinkedIn moeten inzetten. I love it!!Action, social media marketing, LinkedIn
  7. Laat eens leuke insights zien van het bedrijf. Zoals KLM dit bijvoorbeeld doet. KLM social media, LinkedIn, tipsOok zij zetten trouwens personeel (beter gezegd Interns) hier in hun kracht. TOP!!
  8. Ook op LinkedIn kan je mensen activeren en “brand engagement” realiseren. Kijk bijvoorbeeld hoe een voetbalclub als Ajax dit goed doet. Ze zetten hun fans letterlijk aan het werk.AJAX, social media, LinkedIn, tips
  9. Post ook eens dingen waar je ‘proud’ op bent. Kijk hierbij doet Hunkemoller het heel goed. Zoals zij sowieso erg goed en consistent bezig zijn op LinkedIn. Maar met zulke juweeltjes als brand ambassador kan je natuurlijk ook niet anders dan op zoveel mogelijk plaatsen te shinen. Hunkemöller, social media, LinkedIn, tips
  10. Je zou bijna zeggen dat LinkedIn begint te lijken op een social media! Ook zij gaan de concurrentie aan met ‘eigen videos eerst’. Videos worden belangrijker en belangrijker. Probeer ook eens met videos te experimenteren door deze te uploaden op LinkedIn zelf in plaats van een Youtube link delen. Zie hoe Shell dat bijvoorbeeld heeft gedaan.Shell, social media, LinkedIn, Company, followers, tips
  11. Tag een ander bedrijf in jouw bericht, zodat je elkaar versterkt. Zoek de ‘blauwe’ verschillen tussen KPN en ABN AMRO.ABN AMRO, followers, social media, LinkedIn, tipsKPN, followers, social media, LinkedIn, tips
  12. Zet ook buiten LinkedIn om een call-to-action om jouw company page te volgen. Wil je meer over marketing leren? Volg dan G-Tail Marketing. Zie je hoe makkelijk het is ;).

Bottom Line om jouw LinkedIn volgers te laten groeien

Experimenteer eens op LinkedIn. Het is inderdaad geen Facebook en Instagram, maar geloof me, het is meer dan alleen een intern vacature ‘dingetje’. En je kan hier zoveel uithalen als je hier wat tijd en energie in steekt. Volgers komen dan vanzelf.

Hopelijk heb je iets gehad aan deze blog. Zo te zien kunnen veel bedrijven nog grote stappen kunnen maken. Mocht je er uiteindelijk niet uitkomen, dan weten jullie mij nu in ieder geval te bereiken. Ik ben Official LinkedIn Ambassador en heb met mijn eigen strategie al veel bedrijven snel geholpen aan grote betrokkenheid op dit platform.Daarnaast ben ik ook LinkedIn specialist op gebied van adverteren.

Vandaag nog advies? Bel: 06-23543838

Gideon Tailleur, G-Tail marketingbureau Amsterdam

Auteur: Gideon Tailleur is Marketing Consultant en geeft ook LinkedIn workshops aan bedrijven.

 

Inspireer iemand anders ook door deze blog te delen:
Share

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Contact form @ Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.