Boodschap: Met Play van KPN kan je altijd en overal TV kijken waar je maar wilt

Doel campagne: 500 nieuwe proef abonnementen verkopen

Doelgroep: Studenten

Wat is Play van KPN
Play van KPN is TV kijken overal waar jij maar wilt met jouw mobiele device. Zij richten zich vooral op de doelgroep studenten. Waarom? Omdat deze doelgroep bijna geen TV meer heeft, makkelijk op tablets en laptops en zelfs smartphone TV kijkt.

Daarnaast verhuisd deze doelgroep vaker en is het dan makkelijk dat ze niet elke keer hun provider een verhuizing hoeven door te geven.

Vraagstelling
De vraag aan G-Tail Marketing was hoe Play van KPN deze doelgroep kan bereiken op social media.
We bedachten een campagne, waarbij je nu echt op allerlei gekke plekken TV kan kijken, namelijk een dubbelzijdige sticker die her te gebruiken is en die je op jouw smartphone plakt.

Daarnaast trokken we een social media influencer aan die het goed doet bij de doelgroep studenten, Jelmer de Boer. Deze influencer daagden we uit om op de gekste plekken TV te kijken.

Drie challenges bedacht
Dit bracht drie mooie challenges op: Een mini-bioscoop maken in de stad, voetbal kijken tijdens een Tinder date en TV kijken achterop de motor voor extra beleving.

Elke week deelden we op Instagram, Facebook en Youtube een andere challenge en op de social media kanalen van FHM en Jelmer de Boer deelden we de video’s ook uit.
Hiermee zorgden dat de video’s meer dan 200.000 keer werden bekeken. Zevenhonder mensen vroegen de sticker aan om hun eigen gekste plek op social media te delen, waar zij TV keken. Op die manier brachten we een extra activatie met zich mee.

Doel ruimschoots bereikt: meer dan 700 mensen namen een proefabonnement, voornamelijk studenten.

De campagne werd ook opgepakt door de Adformatie, waardoor het bereik nog extra werd vergroot.

social media, adformatie, Play van KPN, influencer marketing, Youtube, Facebook, Jelmer de Boer

Zie hier de compilatie video:

Inspireer iemand anders ook door deze blog te delen:
Share