Karwei moet misschien even langs de Gamma
18 januari 2012
Bergen met geld aan de top van Alpe d’HuZes
23 juli 2013

Afgelopen twee maanden heeft Nederland al heel wat dagen kunnen genieten van het mooie weer en dus ook van de service in de horeca. Wat mij eigenlijk nog het meest verrast heeft, is niet dat de service te wensen overlaat, maar meer dat er bij geen van de horeca gelegenheden wordt ingespeeld op de technologie en de mogelijkheden die de mobieltjes vandaag de dag te bieden hebben.

Veel horeca gelegenheden denken dat ze er wel zijn met een Facebook account en Foursquare vermelding als het gaat om veranderingen in “de nieuwe wereld”. Het is zeker leuk alleen is dit interessanter voor de mensen die er op dat moment niet zijn, dan de mensen die al binnen zijn. Dit zijn dan ook uitstekende tools om meer traffic te genereren. Maar dit is tevens het startpunt waar een horecazaak op zal moeten voortborduren. Want op het moment dat de klant eenmaal binnen is valt er nog een hoop te behalen in deze wereld, voor met name cafe’s en kroegen met terrasjes. Echter zullen de kroegen dit niet alleen kunnen, ze zullen hierin gesteund moeten worden door bijvoorbeeld de bierbrouwers.

Als de technologie optimaal benut zou worden, zou dit de service fors kunnen verhogen en de kosten kunnen drukken. Daarnaast zou het de horeca ook nog eens een stukje persoonlijker maken.
Hoe interessant zou het zijn als je op een terras zou aankomen en je via je mobiel kan inloggen op de betreffende tafel en dat je dan gelijk je drankje kan opgeven. Twee minuten later wordt je drankje gebracht door de serveerster en zij spreekt je ook nog persoonlijk aan bij je naam, aangezien ze weet wie je bent.

Herkenning in combinatie met personalisering is namelijk goud voor de horeca. Daar betalen mensen graag voor en zal ervoor zorgen dat klanten vaker langs zullen komen. Maar als horecazaak is het natuurlijk onwijs goed dat je op deze manier geen tijd, uh omzet, verliest. Ook verkleint het nog eens de kans op fouten, zoals verkeerd doorgeven door serveerster of vergeten door te geven aan de bar. Je kan je personeel dus op een andere, lees functionelere manier inzetten. Uiteraard zal de kwaliteit van het personeel nog steeds goed moeten zijn, aangezien je het bestelproces niet volledig over zou kunnen laten aan klanten. Maar vervelend voor de klant lijkt mij het in ieder geval niet. Als ik nu om me heen kijk op een terras zit de helft toch al met een telefoon in de hand.

Een juiste inzet van de nieuwe technische mogelijkheden gaat er naar mijn mening zeker voor zorgen dat er voor brouwers, horecagelegenheden en de klanten veel meer te halen is. Het is een kwestie van uit de juiste vaatjes te tappen.

– See more at: http://www.marketingonline.nl

Inspireer iemand anders ook door deze blog te delen:
Share