Louwmans lood. winnaar loden leeuw, slechtste slagzin
Louwmans Loden leeuw voor slechtste video content 2015!
18 december 2015
Heineken marketing commercial aantrekkelijker zonder drank
Heineken versiert wel heel goedkoop een commercial!
21 januari 2016

Fashion Week official blog reporter

Met de 24e editie alweer van de Fashion Week waren alle ogen in de Nederlandse fashion wereld afgelopen weekend gericht op Amsterdam.

Om de openingsavond meer te laten leven bedachten we om deze door een fashion blogster te laten verslaan als reporter.

In de opening, genaamd “Dutch Vissionairs”, ging het er vooral om wat Nederlandse modewerken hebben betekend tussen 1960 en 2016 voor Nederland op modegebied. Merken als G-Star, Avelon, Laundry Industry toonden hun producten.

Doel van Fashion Week
Doel van Fashion Week Amsterdam is om designers, merken, potentiële kopers bij elkaar te brengen en bovenal natuurlijk om fashion liefhebbers aan te spreken en te inspireren.

Uitdaging van de Fashion Week
Vooral dat laatste blijkt de laatste jaren een grote uitdaging. Ondanks dat TMG de aankomende zomer editie zal verzorgen, is het nu nog duidelijk zoeken naar de juiste snaar.

Zo visionair als de Nederlandse modewereld op de catwalk is, zoveel moeite heeft de Fashion Week als organisatie om met het event een groter publiek aan te spreken.
Een half jaar geleden was een bezoek van Doutzen Kroes nog één van de hoogte punten, maar dit jaar moet er toch ook zonder onze eigen Doutzen buzz gecreëerd worden.

Hoe creëer je buzz zonder budget?
Samen met Frequin Producties en blog netwerk Cirqle bedacht Business Tailors om de opzet van de openingsavond video in een nieuw jasje te steken.

Een openingsvideo moet namelijk, zo gezegd knallen! 
In een tijd waarin de bloggers zoekende zijn naar hun vlog methode, werd via bloggers platform Cirqle een pitch opgezet. Nederlandse bloggers kregen de mogelijkheid om als official Fashion Week blog/vlog reporter de openingsavond vast te leggen.

Dit betekende niet alleen front row seats en in contact komen met de bekendste designers en BN’ers, maar ook een gloednieuwe Sony Xperia Z5 om alles te filmen. Één Nederlandse blogger kreeg deze mogelijkheid.

Marketingbureau Business Tailors

Een sterk concept, je zet namelijk de blogger in haar kracht door haar een podium te geven, tegelijkertijd kan zij de Fashion Week een podium geven bij haar volgers met een blog.
Het lukte ons ook om Sony erbij te betrekken, waardoor het nog aantrekkelijker werd voor bloggers om te reageren (rond 40 aanmeldingen uit binnen- en buitenland!).
En Sony toont zich daarmee mode bewust door in te spelen op de Fashion Week.

Wij kozen uiteindelijk voor Fashion Hoax om haar netwerk, maar vooral haar enthousiasme. Zo’n filmpje moet namelijk wel vlot lopen, anders werkt het niet en mist het alsnog zijn doel.

Benieuwd wat jullie ervan vinden?

Comments are closed.