Suitsupply een nieuwe Boss look-alike, Ajax een nieuwe Bosz look-alike
Ajax en daarbij het Nederlandse voetbal staan weer op de zogeheten Europese kaart, mede dankzij Peter Bosz. Sterker nog, het heeft hem een plekje op de bank gebracht bij Dortmund.
Nu Ajax nog zijn wonden likt van de jammerlijke finale is Bosz al bezig met de toekomst en gaf hij aan niet meer terug te kijken naar het verleden.
We mogen Bosz in ieder geval dankbaar zijn voor hetgeen hij ons heeft gebracht in dat ene jaartje voetbal bij Ajax. Het voetbal was weer sprankelend en dat was het onder leiding van Frank de Boer niet altijd meer geweest.
De term “helemaal niets in Amsterdam” gaat dan dit jaar ook zeker niet op. Achttien jaar sparen om een vliegtuigje over Amsterdam te laten vliegen, “het doet helemaal niets in Amsterdam”. Het seizoen was al lang en breed geslaagd. Alleen was er in de competitie één club die een nog beter resultaat behaalde en jammer genoeg ook één club (of één coach) die in Europa nog meer snakte naar succes. Fair enough.
Het sprankelende voetbal zullen ook de sponsoren van Ajax enthousiast in hun handen hebben doen wrijven.
Shirtjes zullen meer dan ooit weer verkocht worden met “Ziggo” groots op de borst. Na de introductie afgelopen maand van het nieuwe uit- en thuisshirt van Adidas verbrak de verkoop in de eerste dagen alle records.
En dan te bedenken dat het feest voor sponsoren weleens anders is geweest. In 2010 deden de fluwelen revolutie van Johan Cruijff, het uitblijven van Europees succes en ook de crisis (met resultaat dat Aegon stopte als hoofdsponsor) Ajax geen goed.
Als we het dan toch over sponsoren hebben. Oger vertrok als sponsor en daar kwam Suitsupply voor terug. Ik ben grote liefhebber van Suitsupply als merk en ook zeker van hun kledingstijl, maar het zat Bosz niet bepaald als gegoten. Het was bepaald geen Bosz’ pak, zullen we maar zeggen. Zal denk ik ook Frank de Boer beamen, die er altijd top uit zag.
Afgelopen jaar verbaasde ik me vaak hoe Peter Bosz in een, in mijn ogen (en navraag leerde mij, niet alleen in mijn ogen), twee maten te groot pak voor de camera verscheen. Onbegrijpelijk. Hoe kan het dat Suitsupply het niet voor elkaar kreeg dat zijn outfit niet in lijn was met het voetbal dat ze lieten zien. Strak en goed! En het lag blijkbaar niet aan Bosz zelf, want in Dortmund zag het er al een stuk strakker uit.
Hopelijk leest Suitsupply mee en zullen ze er alles aan doen om Feyenoord met sponsor Oger op dit front ook te verslaan. Werk aan de winkel dus. Ajax een nieuwe Bosz look-alike en Suitsupply een nieuwe Boss look-alike.
Want zo goed als we het deden in Europa. In punten zijn we misschien afgetroefd door Rotterdam, maar vooral ook op gebied van onze kledingsponsor.
Auteur: Gideon Tailleur
Gideon Tailleur is online marketingspecialist voor G-Tail Marketing. Helpt bedrijven snel resultaat te halen in allround marketing campagnes. Zowel strategisch als uitvoerend.
Linken op LinkedIn kan altijd.