Op 6 februari heb ik de top van de Kilimanjaro bereikt. Deze 5895 meter hoge berg heb ik beklommen om geld in te zamelen voor War Child.
Om geld in te zamelen heb ik “Klimmenaardaaro” opgezet en heb ik mijn marketingbureau, G-tail.com, vrijwillig ingezet om ludieke acties te bedenken voor merken in ruil voor een donatie aan War Child. Zo maakte ik van fundraising nu FUNraising
Het was een succesvol project, wat publiciteit in kranten Metro en Parool en ook de Adformatie heeft opgeleverd en ook de radio. Uiteindelijk heeft het meer dan €5000,- opgebracht.
In zeer korte tijd wist ik op Facebook, Twitter en Instagram zo’n 1500 volgers te realiseren die mijn acties voor de betreffende merken onwijs waardeerden. Zo liet ik op social media zien hoe bedrijven hun merk kunnen activeren, maar ook icm video content en MVO.
Doneren voor bedrijven kan leuk zijn!
De hoogtepunten van het project:
Hoe het allemaal begon met een oproep aan merken en bedrijven
Voor het project wist ik Ellen Hoog bereid te vinden om conditie tips te geven en haar hockeystick te doneren aan War Child. Deze stick bracht in een omnichannel veiling uiteindelijk 560,- op. Dit filmpje werd 7500 keer bekeken en was daarmee een groot online succes. Omdenken om een veiling onder de aandacht te brengen op een andere manier
Mijn meest succesvolle actie was voor Amsterdammertje ossenworst. Met de hoogste abseil ooit gedaan in Nederland te Rotterdam wist ik Adformatie, Metro en radio Amsterdam te bereiken. Dit bracht een mediawaarde op van 12.500,- en dat met een donatie van “slechts” 450,- aan War Child
Ook ben ik in een bad gestapt met Wim Hof, de Iceman. Hij zorgde ervoor dat ik alle ijssoorten kon weerstaan, alhoewel… al het ijs?? Ijscuypje bewees me later dat ik toch nog een zwakte had en doneerde graag aan War Child om dit te tonen.
In een volle Amsterdam Arena mocht ik penalties gaan schieten. Dit kon ik natuurlijk niet doen zonder de juiste kicksen. Vandaar klopte ik aan bij de winkel Football Temple.