Influencer campagne
Als een bedrijf bij je aanklopt met de vraag: “kan je een marketing campagne bedenken waarbij we onze doelgroep vergroten, maar we hebben geen media budget beschikbaar?”. Tsja wat doe je dan?
Met deze vraag kwam de Fashionweek Amsterdam aanzetten.
Frequin Producties doet de gehele video verslaglegging van de Fashionweek Amsterdam en een waanzinnig mooie kwaliteit. Echter de video’s worden niet altijd goed bekekenen. Om een goed beeld te geven. In 2015 werd de mooie video met super model Doutzen Kroes aan het woord door 1200 mensen bekeken.
Er lag dus een uitdaging!
Vergroten bereik met ruim 10x zoveel kijkers zonder media budget!!
Hoe we het vervolgens toch voor elkaar hebben gekregen om meer dan 6000 echte doelgroep kijkers te bereiken op Youtube, maar ook zo’n 10.000 kijkers bij elkaar op Instagram en Facebook, zal ik in het kort uitleggen.
We benaderden blog/vlog platform Circle met de vraag of ze mode bloggers konden benaderen om official Fashionweek vlogreporter te worden bij de opening met front seat en de kans om bekende mensen te interviewen. Dus een mooie kans.
Vervolgens zochten we een goede sponsor die de content ook wilde delen. Die vonden we met Sony. Wij zouden hun Xperia Z5 in beeld brengen, terwijl zij er één ter beschikking zouden stellen, zodat we die weer aan de vlogster kado konden doen. Zo werd het nog interessanter een influencer bereid te vinden om kosteloos het event verslag te geven.
Terwijl een influencer weer mooie content kreeg om op hun social media platform te tonen.
Uiteindelijk kwam er een goede samenwerking tot stand met fashion vlogster Lian Galliard. Zij deelden alle content op haar Instagram en Facebook en in groepen.
En de video met bijbehorende campagne werd ook nog eens vermeld op Adformatie. Bij elkaar was het bereik ruim boven de 50.000 mensen. Waarbij we dus lieten zien dat bereik creëren niet altijd veel geld hoeft te kosten.
Zie hieronder de video van de openingsavond met Lian Galliard (6000 views) en daaronder de video met Doutzen Kroes tijdens de Fashionweek Amsterdam een half jaar ervoor (1200 views).