Maar welke video content is ijzersterk?
Met ijzersterk bedoel ik echter een Jean Claude Van Damme die tussen twee Volvo trucks staat. Ik heb geen verstand van auto’s, laat staan vrachtwagens. Maar ik weet wel dat je als transportbedrijf even achter je oren moet krabben als je nog niet met Volvo’s rijdt!
De betreffende Youtube commercial heb ik met veel plezier inmiddels al zo’n 10 keer gezien, uit mezelf.
Goede branding verkoopt vanzelf
De commercial van Heineken heb ik nu 1 keer gezien uit mezelf en ik ben bang dat ik hem nog minimaal 10 keer opgelegd krijg door Heineken om te zien. Niet dat het vervelend is om naar te kijken, maar zeker niet spannend genoeg om pro-actief zelf te kijken. En ik ren er ook niet gelijk voor naar de supermarkt of naar de kroeg.
Daar ligt de marketeer van Heineken ongetwijfeld niet wakker om, dit is namelijk branding.
James Bond film op zich al een commercial
Nu is James Bond op zich al het toppunt van product placement en staan merken in de rij om tegen bizar veel geld een mini-seconde in beeld te komen. Toch wilde ik weten in hoeverre zo’n commercial met James Bond nou drukt op het marketing budget van Heineken.
Daarom pakte ik er even een bierviltje bij:
Marketinggeld als water bij Heineken en wij maar bier drinken. Cheers!
Deze blog verscheen eerder op de site van de Adformatie.Gideon Tailleur is marketing strateeg en helpt merken slimmer en effectiever de doelgroep te bereiken met zijn bedrijf Business Tailors.