Heineken commercial James Bond marketing
Marketing Heineken creëert geld als water
28 september 2015
LinkedIn Advertising adverteren budget
LinkedIn adverteren: een duur lesje marketing!
6 november 2015

Herman den Blijker zet chef koks een HAK

Marketing HAK groenten commercial Herman den Blijker


“De bekendste TV kok van Nederland”, zo staat Herman den Blijker althans omschreven op zijn eigen website.

 

 

En dat snap ik! Er gaat geen avond voorbij dat ik Herman niet zie in een TV programma, vaak ook op zoek naar de meest lokale producten om mee te koken. En als ik de Blokker in loop vind ik daar de goedkoopste koksmessen van wie anders dan Herman (zou hij hier zelf ook mee koken vraag ik me dan af).

Het is goed, want heel Nederland houdt van Herman en zijn lekkere directe Rotterdamse manier van communiceren gecombineerd met zijn uitstraling als ware levensgenieter. Een mooie persoonlijkheid om te zien!

 

Bekendste TV kok in commercial
Resterende vraag is wel: is zijn doel om de bekendste TV kok te zijn of wil hij bekend staan om zijn kwaliteit?
Zo zag ik deze week dat ook HAK Herman heeft weten te strikken voor een commercial. En dat vind ik knap!
Ongeacht dat het sterk is voor merken als HAK en de Blokker “een chefkok kookt ermee, dus dan zal het wel goed zijn”. Vraag ik mij af of het goed is voor het kwaliteitsmerk Herman den Blijker.

 

 

Herman den Blijker quotes
Naar aanleiding van de HAK reclame bekeek ik zijn website en las ik de volgende zinnen:

 

“Origineel, op smaak, een verleidelijke presentatie, dat is wat de gast van Herman Den Blijker mag verwachten.”
“Of we nu een chique diner of een Hollandse hap met gehaktballen en stamppotjes opdienen; mensen mogen op topkwaliteit rekenen.
Het kwaliteitsmerk Herman den Blijker
Dan heerst bij mij de vraag, zijn de groenten van HAK origineel? En behoort dat tot de topkwaliteit die ik van Herman mag verwachten? Ik weet natuurlijk ook wel dat in top restaurants niet alles vers van het platteland is, maar laat mij in de waan. Anders ga ik wel naar de supermarkt en kook ik weer zelf.
Als ik dan vervolgens een top-chef kok op TV uit zijn dak zie gaan van genot bij de smaak van een blik groenten ga ik toch wel even twijfelen over zijn fijnproef kwaliteiten. Althans Herman op zijn site: ”Goed koken begint met mooie producten”.
Marketing Action Herman den Blijker maaltijden

 

Kant-en-klare maaltijden Action
En alsof dat nog niet genoeg Herman was, zag ik als klap op de vuurpijl dat Herman ook nog zijn kant-en-klare Herman maaltijden verkoopt voor €1,69 bij de Action. Gerechten voor echte fijnproevers zullen we maar zeggen.

 

Conclusie
Één ding weet ik wel. Ik moet dus niet de groenten van Herman hebben, maar wel die van HAK. Oh ja, en de groeten van de Action!

Lees ook: Nike brengt Dafne naar grote hoogte!

Dafne Schippers, Amsterdam, Nike, Red Bull, Ziggo, Victorieplein

Auteur Gideon Tailleur is marketingspecialist en growth hacker, oprichter van marketing bureau Business Tailors, blogger op G-Tail en Adformatie en tevens publieke spreker.
Voor marketing vraagstukken voor jouw bedrijf kan je altijd vrijblijvend contact opnemen. Of volg mijn online marketing workshop: Become a growth hacker!

Inspireer iemand anders ook door deze blog te delen:
Share

Comments are closed.