De bokswedstrijd tussen ongeslagen bokskampioen Mayweather en MMA-kampioen McGregor houdt het publiek al maanden volop bezig.
De manier waarop beide kampioenen telkens de publiciteit opzoeken doet bijna denken aan de WWF.
WWF was de grote worstelshow met Hulk Hogan in de hoofdrol. Als kleine jongen dacht ik dat het echt was, maar het bleek uiteindelijk allemaal theater. Toen ik me dat realiseerde snapte ik niet dat mensen het leuk vonden om hiernaar te kijken. Maar commercieel gezien was het een succes.
Zelfs Rocky nam het in Rocky 3 op tegen worstelkampioen Hulk Hogan.
Grappig, gezien het nu ook twee kampioenen met verschillende sporten zijn die het opnemen tegen elkaar. De organisatoren van UFC moeten het succes van Rocky 3 waarschijnlijk in hun achterhoofd gehad hebben.
Met het gevecht tussen Mayweather en McGregor komt de scheidslijn tussen realiteit en fictie dus akelig dichtbij, helemaal als je de training van Rocky naast de training video van McGregor legt:
Real Work
Geplaatst door The McGregor Era op Zaterdag 29 juli 2017
Vaak is een film een afspiegeling van de werkelijkheid maar met dit gevecht lijkt de werkelijkheid meer een afspiegeling van een de film.
En juist dat is niet heel verrassend. Zowel Mayweather als McGregor snappen niet alleen hoe ze een gevecht in de ring moeten aangaan, maar zijn misschien nog wel grotere kampioenen buiten de ring. Ze weten als geen ander hoe ze hun influencer status optimaal kunnen uitnutten en de best mogelijke marketeers van hun eigen merk.
Reden te meer dat de UFC er totaal geen moeite mee moet hebben gehad om dit gevecht te organiseren.
Deze twee weten feilloos hoe ze het publiek ‘gek’ kunnen maken en daarmee het gevecht al maanden ‘gesprek van de dag’ te houden. Daar heeft de UFC niks voor hoeven doen. Ja, enkel de twee zo vaak mogelijk tegenover elkaar te zetten in de zogenoemde face-off, zodat de media los kan gaan en zijn werk kan doen.
De twee vechters verdienen niet alleen aan prijzengeld, maar ook (en misschien vooral) aan de kaartverkoop, merchandising, drankverkoop en verkochte stream-kijkers á 100 dollar per view.
Laat dat showtje tijdens de face off dan maar over aan die gladiatoren!
De marketeers Mayweather en McGregor hebben hun werk nu gedaan, hopelijk gaan de boksers Mayweather en McGregor ook vlammen en wordt het geen kopie van de WWF van vroeger. We gaan ervoor zitten.
6 interessante feiten op een rij voorafgaande aan het boksgevecht.
Auteur: Gideon Tailleur
Gideon Tailleur is online marketingspecialist voor G-Tail Marketing. Helpt bedrijven snel resultaat te halen in online marketing campagnes. Zowel strategisch als uitvoerend.
Linken op LinkedIn kan altijd.