Ajax marketing, Bosz, Over, Suitsupply
Het Bosz’ pak zat Ajax niet als gegoten met Suitsupply
9 juni 2017
Tony's Chocolonely, Tony Chocolony, marketing paaseieren, social media, paaseitjes, Albert Heijn, chocola
Merci, Tony’s Chocolonely, dat jij er voor me bent!
20 februari 2018

Mayweather en McGregor geven marketing rake klappen

Mayweather en McGregor bij Face off, marketing, bokswereld, gevecht, sponsors, miljard

Mayweather neemt het op tegen McGregor in een gevecht waarin 1 miljard dollar gemoeid gaat

De bokswedstrijd tussen ongeslagen bokskampioen Mayweather en MMA-kampioen McGregor houdt het publiek al maanden volop bezig.

De manier waarop beide kampioenen telkens de publiciteit opzoeken doet bijna denken aan de WWF.

WWF was de grote worstelshow met Hulk Hogan in de hoofdrol. Als kleine jongen dacht ik dat het echt was, maar het bleek uiteindelijk allemaal theater. Toen ik me dat realiseerde snapte ik niet dat mensen het leuk vonden om hiernaar te kijken. Maar commercieel gezien was het een succes.

Zelfs Rocky nam het in Rocky 3 op tegen worstelkampioen Hulk Hogan.

Grappig, gezien het nu ook twee kampioenen met verschillende sporten zijn die het opnemen tegen elkaar. De organisatoren van UFC moeten het succes van Rocky 3 waarschijnlijk in hun achterhoofd gehad hebben.

Met het gevecht tussen Mayweather en McGregor komt de scheidslijn tussen realiteit en fictie dus akelig dichtbij, helemaal als je de training van Rocky naast de training video van McGregor legt:

Real Work

Geplaatst door The McGregor Era op Zaterdag 29 juli 2017

Vaak is een film een afspiegeling van de werkelijkheid maar met dit gevecht lijkt de werkelijkheid meer een afspiegeling van een de film.

En juist dat is niet heel verrassend. Zowel Mayweather als McGregor snappen niet alleen hoe ze een gevecht in de ring moeten aangaan, maar zijn misschien nog wel grotere kampioenen buiten de ring. Ze weten als geen ander hoe ze hun influencer status optimaal kunnen uitnutten en de best mogelijke marketeers van hun eigen merk.

Reden te meer dat de UFC er totaal geen moeite mee moet hebben gehad om dit gevecht te organiseren.

Mayweather en McGregor entertainers pur sang

Deze twee weten feilloos hoe ze het publiek ‘gek’ kunnen maken en daarmee het gevecht al maanden ‘gesprek van de dag’ te houden. Daar heeft de UFC niks voor hoeven doen. Ja, enkel de twee zo vaak mogelijk tegenover elkaar te zetten in de zogenoemde face-off, zodat de media los kan gaan en zijn werk kan doen.
De twee vechters verdienen niet alleen aan prijzengeld, maar ook (en misschien vooral) aan de kaartverkoop, merchandising, drankverkoop en verkochte stream-kijkers á 100 dollar per view.

Laat dat showtje tijdens de face off dan maar over aan die gladiatoren!

De marketeers Mayweather en McGregor hebben hun werk nu gedaan, hopelijk gaan de boksers Mayweather en McGregor ook vlammen en wordt het geen kopie van de WWF van vroeger. We gaan ervoor zitten.

6 interessante feiten op een rij voorafgaande aan het boksgevecht.

  • De winnaar krijgt 100 miljoen dollar.
  • De verwachting is dat alleen al Amerika 5 miljoen views a 100 dollar verkoopt, hierin verdienen de boksers mee. Ze zijn dus gebaat bij zoveel mogelijk kijkers.
  • Het lichaam van Mayweather (sponsorplekken op broekje, schoenen, en petje na afloop) levert hem zo’n 25 miljoen dollar op.
  • Tijdens de Face off wordt al het nodige verdient aan merchandise. McGregor, altijd strak in pak, draagt zijn eigen pakkenlijn.
  • Wil je hoofdsponsor zijn van het evenement kost het je 10 miljoen dollar. Logo op middencirkel.
  • Het goedkoopste kaartje gaat weg voor 2000 dollar.

 

Auteur: Gideon Tailleur 

Gideon Tailleur online marketing specialist trainer

 

Gideon Tailleur is online marketingspecialist voor G-Tail Marketing. Helpt bedrijven snel resultaat te halen in online marketing campagnes. Zowel strategisch als uitvoerend.

Linken op LinkedIn kan altijd.

Comments are closed.