Heb jij de roze flamingo al gezien in mei? Dit is namelijk de ideale Call-to-Action (CTA) voor de zomer!
We willen allemaal meer traffic naar onze winkel. Of dit nou online of offline is. Ja toch?
En dat geldt dus niet alleen voor Neerlands trots, Blokker, die vandaag hun grootste verlies ooit aankondigde. Nee, dat geldt voor alle retailers.
Hoe verhoog je nou de traffic als winkel?
Ik zie nu wat mensen op het puntje van hun stoel zitten. Nog meer inzetten op SEO of misschien toch meer inzetten op social media en dan bijvoorbeeld met influencers? Dat zijn de vragen die snel opkomen in ons hoofd. Daar lezen we steeds over, dus dat zal goed moeten zijn. Toch gaat het daar niet altijd om!
Een betere SEO zorgt inderdaad voor een nog betere vindbaarheid net zoals een mooie etalage moet zorgen voor nog meer offline traffic.Etalages van Bijenkorf en America Today.
Alleen dan moet je wel weten waar mensen vandaag de dag naar zoeken en hoe je inspeelt op deze vraag.
Vorige zomer zag je al dat #flamingofloat een trending topic was. Flamingo watte? Ja inderdaad, de roze flamingo bleek een grote trend te zijn en met de hashtag werden massaal foto’s met Unicorns en Flamingo’s gedeeld op Instagram.
Zo liet ook onze enige echte Sylvie Meis zien met een roze flamingo, uh ik bedoel gouden zwaan. Kan ook.
Deze trend heeft niet bepaald stil gezeten. Ik kan momenteel geen winkelstraat inlopen, een omgeving aan het water bezoeken of mijn Instagram openen zonder een eenhoorn of een roze flamingo tegen te komen. We houden ervan!
Sterker nog. Als je nu kijkt hoe vaak er gezocht wordt op de zoekwoorden “Flamingo” of “Eenhoorn”, zie je dat er tussen de 10K en 100K per maand op wordt gezocht. Op de term “luchtbed flamingo” of “luchtbed eenhoorn” ook al tot 10K per maand.
Daarom zou je bijvoorbeeld kunnen bloggen over deze termen, zodat je sneller gevonden wordt op “flamingo” of “eenhoorn”. Nou bij deze dus mijn marketing blog. 😉
Maar de uitschieter was deze week toch wel, Action! Blokker, kijken jullie even mee?
Toevalstreffer of niet met het warme weer? De Action liet zien dat ze exact weten hoe je met “ouderwetse” traditionele media nog steeds “ouderwetse” traffic genereert naar de fysieke winkel.
Niks geen moeilijke boodschap op hun bushok reclame, maar echt zoals we dat vroeger nog zo mooi noemden een “fietsenpakker” van een uiting (plaatje + prijs).
Ik weet het, één roze flamingo maakt nog geen zomer, maar zoek voor jouw business nou eens uit wat de “roze flamingo” is die de traffic naar jouw winkel gaat genereren. En dan hoef je dus niet altijd te moeilijk en te vernieuwend te denken. Laat dat nou gewoon aan de anderen over en denk dan eens aan de campagne van de Action.
Interessante blog?
<– Klik op deze Flamingo button om G-Tail te volgen op LinkedIn. Dan weet je zeker dat je de laatste trends op gebied van marketing niet mist.
Auteur: Gideon Tailleur
Ik ben online Marketing Consultant voor G-Tail Marketing. Veel bedrijven ondervinden een grote uitdaging met online marketing om de doelgroep te activeren. Jij ook? Neem een contact op met ons. Wij helpen bedrijven snel resultaat te behalen met online marketing campagnes.
Linken op LinkedIn kan altijd.