Zo interpreteert T-Mobile 24-uurs service
28 augustus 2014
Vogue´s Fashionerende Night Out
9 september 2014

Virtuele Kalverstraat gevraagd!

Waar vele marketeers de afgelopen jaren nog hun zorgen uitten over de bezoekers van winkelstraten. Bracht Locatus, in opdracht van Het Parool,  met tellingen naar buiten dat de Kalverstraat drukker is dan ooit!

Sterker nog, er zijn momenteel zorgen dat de Kalverstraat zijn aantrekkingskracht verliest, mocht het drukker worden. Onderzoeker Gertjan Slob zegt in Het Parool dat het maximum voor de Kalverstraat is bereikt.
Gekeken naar de breedte van de Kalverstraat is het zelfs de drukst bezochte winkelstraat van Europa in verhouding met soortgelijke breedtes.

Net zoals in de horeca is er een maximaal aantal bezoekers commercieel interessant en als dit wordt overschreden wordt het te druk om de aankopen te doen, waardoor dit weer ten koste gaat van de omzet.

Aldus Slob over de Kalverstraat: ‘Daar kan op sommige momenten gewoon niemand meer bij. Als het te druk wordt kan zich dat tegen de straat gaan keren. Je ziet nu al dat de extra groei van de laatste jaren niet een evenredige omzetgroei heeft meegebracht.’

Afgesloten wegens drukte
Vorig jaar december werd de Kalverstraat zelfs deels afgesloten omdat er simpelweg geen mensen meer bij konden.

Binnenkort kunnen we dus misschien wel een oproep verwachten van Burgemeester Van Der Laan om meer online te gaan winkelen. Of misschien kan er een digitale Kalverstraat komen. Dachten we een paar jaar geleden nog in problemen bij online, misschien kan het nu de oplossing bieden.

Maar één ding is zeker, zolang je voldoende te bieden hebt als winkel zal de fysieke winkel nooit uit het straatbeeld verdwijnen.

Inspireer iemand anders ook door deze blog te delen:
Share

Comments are closed.