Mark rutte, premier, marketing, marketeer, commercieel
Wat als de premier een marketeer was?
17 september 2014
GOOD buy HelloFresh, goodBYE supermarkt
23 september 2014

De keeper Van Der Sar als behoudende marketeer

Edwin van der sar, Ajax, marketing, directeur

Beste Edwin, als keeper voor Ajax heb ik jou hoog zitten. Geweldig vond ik jou ook voor het Nederlands elftal, de keeper van Ajax. Zelfs tijdens  Juventus, Fulham en Manchester United bleef je mijn keeper voor Ajax.

Maar ook als ik je nu bij Ajax zie zitten, blijf je nog die ene keeper van Ajax. En dat is een gemiste kans, want nu ben je een man in pak en een man die ook creatief mee moet denk met Ajax.
vandsar

Vol verbazing las ik het bericht van Menno Pot op Soccernews.nl. Hoe een club als Ajax, mijn club, een club als JOS letterlijk laat stikken. Afgelopen week las ik nog het enthousiasme van de bestuurder van JOS hoe geweldig zij het vonden dat AJAX langs kwam. En terecht overigens. Maar ook dat zij het geen probleem vonden dat ze hier iets verlies op konden maken.
Ik was zelfs blij met JOS, want ik zag hoe voor het eerst weer eens betaalbaar kaarten voor een AJAX wedstrijd werden aangeboden. Voor een groot publiek toegankelijk!

AJAX heb ik zelf in mijn hart genomen sinds ik voor de eerste keer ben mee genomen naar de Meer door mijn vader. Hier wist ik het gelijk, dit zijn mijn helden. Stanley Menzo woonde bij mijn in de buurt. Als kind kan je dan maar moeilijk bevatten dat deze helden van TV, je soms zo dichtbij kan mee maken en tegenkomen pon straat.

Maar nu laat AJAX deze andere club, JOS, dus volledig aan zijn lot over. En waarom? Dit kost tijd, geld en energie. En wellicht krijgt JOS het niet voor elkaar, dan wordt er misschien in de Arena gespeeld. Kassa dus! Maar niet alles draait om kassa AJAX. Soms draait het niet om geld.

Als Van Der Sar nou een feestje zou maken van JOS onder de naam van “Welcome back Watergraafsmeer”. Extra stadion ruimte sponsoren voor JOS, de lampen voor hun rekening nemen, en er samen met JOS een feest van maken, pas dan zou ik snappen dat Van Der Sar op de juiste plek zit als marketing directeur

Gideon Tailleur is blogger en freelance marketeer. @gideontailleur

Comments are closed.