Zeeman, wil je met me trouwen?

Heineken marketing commercial aantrekkelijker zonder drank
Heineken versiert wel heel goedkoop een commercial!
21 januari 2016
Adele, V&D, retail, concerto, marketing, doelgroep, platenzaak
Had Adele V&D wel kunnen redden?
17 februari 2016
Abri, Marketing, Zeeman, bruidsjurk, guerrilla, free publicity

Het was deze week feest bij ons thuis. Vanuit het niets ging ik op mijn knieën voor mijn vriendin, maar in plaats van een mooie blinkende ring pakte ik een mooie Zeeman bruidsjurk tevoorschijn.

Gespannen kon ik nog net de woorden uitstamelen: “Schat, wil je met me trouwen?”.

Zeeman had ervoor gezorgd dat ik het meest romantische van mezelf naar boven had gehaald. Ik had helaas niet zien aankomen dat mijn vriendin mijn aanzoek niet bevestigde met een hartstochtelijke “ja, ik wil”.

Niet geheel getreurd, want de bruidsjurk was al uitverkocht en op Marktplaats zelfs te slijten voor zo’n €500,-. Achteraf dus een geluk bij een ongeluk.

De media stond er vol van. Het was de marketing afdeling van Zeeman weer gelukt!
Zeeman bruidsjurk trouwen guerilla marketing

Oké, even tussen ons, het aanzoek heeft zich bij ons thuis niet voorgedaan.

Ik kan me alleen voorstellen dat het zo is gegaan bij sommige huishoudens. Wie zet hem anders gelijk weer op Marktplaats?

Fascinerend hoe het Zeeman weer is gelukt met deze voltreffer! Het geeft ook gelijk de kracht van een abri aan in deze tijd. De bruidsjurk is uitverkocht en heeft zijn werk al gedaan, doordat de media (TV en kranten) het landelijk oppakt, maar nu pas zie ik overal de abri’s door de stad. Dat is branding en guerrilla marketing op champions league niveau! Overigens, over twee weken ligt de bruidsjurk gewoon weer in de winkel op voorraad.

Dat ook nog eens in een week dat ik 60 HvA studenten een presentatie had gegeven over Free Publicity en de kracht ervan.
Bij mijn volgende presentaties over Free Publicity kan ik niet meer om Zeeman heen, gelukkig niet.

Waren zij namelijk niet het bedrijf dat de Fashion Week weer op de kaart zette (ongeacht of de Fashion Week er ook zo over dacht)? En zij waren het toch ook die de merken Bjorn Borg en Calvin Klein uit het straatbeeld lieten verdwijnen met hun gele Zeeman boxershort marketing campagne.

gele Zeeman boxershort marketing Calvin Klein

Zeeman is cool! Hun guerrilla marketing campagnes laten mijn marketing hart sneller doen kloppen! Om in de trouwsferen te blijven.

Mijn vriendin zal nog even moeten wachten, maar voor die €30,- hoef je het niet te laten, toch?

Gideon Tailleur is online marketing specialist en bedenkt tevens guerilla campagnes voor bedrijven, waaronder vorig jaar voor War Child.

Heb je als bedrijf zelf een leuke campagne waar je een blog over wilt hebben? Je kan mij altijd benaderen, ik schrijf graag. En met G-Tail bereik ik in ieder geval zo’n 15.000 mensen per maand. Daarnaast schrijf ik ook voor de Adformatie.

 

Inspireer iemand anders ook door deze blog te delen:
Share