Sonos, marketing, retail, Hi-Fi Klubben, BCC, Bol.com
Boxen van Sonos voeren de boventoon binnen de retail
28 oktober 2016
VVD, marketingcampagne, verkiezing, D66, Rutte, optimist
Is de marketingcampagne van de VVD optimistisch genoeg?
14 maart 2017

Etos maakt sex betaalbaar rond feestdagen

Durex, Etos, condooms, marketing, waardeperceptie, sex

Vandaag liep ik langs de Etos en viel mijn oog op een mandje buiten de winkel: Durex 1+1 gratis.

 

Twee dingen waren opvallend:

  1. Vroeger was dit product alleen achter de toonbank te verkrijgen. Dit had te maken dat het een diefstal gevoelig product was. Mensen schaamde zich ervoor, dus gingen ze het stelen. Nu stond het open en bloot buiten de winkel.. Tijden veranderen.
  2. Durex in de aanbieding? Ja, tijden veranderen inderdaad.

Tina wieviel koste die condome

Eigenlijk was er nog een derde opvallende ontwikkeling. De hoeveelheid variatie die Durex momenteel biedt in het schap. Je kan veel zeggen, maar het merk heeft niet bepaald stil gezeten. Het lijken wel konijnen, zoals de producten zijn vermenigvuldigd.

De Etos dus..
Ik heb de Etos de laatste jaren leren kennen als een 1+1 winkel. Als je hier iets voor de volle pond koopt, weet je dat je teveel betaalt. Oftewel zij zijn één van de redenen dat ik de werkelijke waarde van een product niet meer zie als de waarde die het merk het product zelf ooit gegeven heeft. De werkelijke waarde voor deo, shampoo, douchegel etc. ligt minimaal op 30% korting.

Behalve dat ene product dan, condooms. Dat dient een ander doel, enerzijds maatschappelijk, anderzijds genot. Zo heb je condooms van Durex en ….. tsja dan weet ik geen ander merk meer. Dus laten we het houden op Durex. Ik zag wel een eigen merk condooms van Etos, maar condooms zijn letterlijk en figuurlijk zo’n “gevoelsdingetje”. Je bent er niet trots op om met een merk rond te lopen, maar het voelt gewoon veilig, dus goed!

 

Een pakje van 12 condooms kost zo’n €12,-, dus je betaalt ongeveer €1,- per condoom. Dat is de prijs voor het vervullen van jouw seksuele genot. Basta. Dat is de waarde en dat is wat ik al sinds de puberteit als waarde heb aangenomen. Tot vandaag dus!

 

Ik kon verzorgingsproducten al niet meer voor de hoofdprijs kopen, principe kwestie, ik voel me bekocht, maar dat Etos nu ook mijn waardeperceptie voor condooms heeft aangetast. Oef, dat gaat pijn doen als de 1+1 voorbij is. Hopelijk raakt mij dit niet harder dan mijn geslachtsdeel aan kan.
Aan de andere kant als de actie de maatschappij stimuleert om veiliger sex te hebben of misschien zelfs meer sex te hebben, dan is dat natuurlijk ook wat waard! Nog meer misschien.

 

Een ding weet ik wel. De feestdagen komen er weer aan, tevens de dagen dat mensen zich het meest eenzaam voelen.
Als je dan toch inkopen doet, loop even langs de Etos.
Etos helpt je wel de toch al zo dure feestdagen door en zo knallen we veilig het nieuwe jaar in.

Gideon Tailleur online marketing specialist trainer

 

Gideon Tailleur is marketingspecialist en helpt bedrijven de brug te bouwen tussen online en offline. Zowel strategisch als uitvoerend. Linken op LinkedIn kan altijd.

Inspireer iemand anders ook door deze blog te delen:
Share

Comments are closed.