Karwei moet misschien even langs de Gamma

4 bier appstublieft
18 juli 2013

Op TV is op dit moment een commercial te zien van Karwei. Het gevoel dat deze commercial overdraagt is helemaal niet slecht voor een bouwmarkt. Sterker nog ik vind het één van de betere op het gebied van bouwmarkten. Met het tonen van de juiste producten en een goede achtergrond tune, weet het de juiste snaar te raken en een goed gevoel over te brengen bij de klant. De klant van nu wil namelijk wel flink op de kosten letten, maar de uitstraling (van het huis) blijft zeer belangrijk.

Vanuit de commercial past deze uitstraling bij Karwei en met de laatste zin “geen punt bij Karwei” sluit het ook uitstekend aan bij de missie. In hun missie staat namelijk opgenomen dat ze het belangrijk vinden dat iedereen zijn huis mooi kan maken.

En juist daar gaat het helemaal mis. Zelf werk ik in Voorburg en kom ik al bijna drie jaar langs een filiaal van Karwei wat er gewoonweg uitziet als een vervallen kraakpand met verf die afschilfert, en kapotte ruiten. Als marketeer doen dat soort dingen pijn. Je kan namelijk nog zo’n goede reclame-uiting op TV tonen en veel geld steken in de boodschap dat iedereen zijn huis mooi moet kunnen maken. Op het moment dat je je eigen filialen van buiten niet op orde hebt, hoe ga je dan in godsnaam, als bouwmarkt zijnde, deze boodschap overbrengen op de menigte. En dit filiaal in Den-Haag zit ook nog eens aan een grote weg waar dagelijks vele mensen langskomen.

Prijs mag dan belangrijk zijn voor de doe-het-zelver, uitstraling doet hier zeker niet voor onder. Stel je voor je wilt een betaalbaar toch modieus pak kopen en je gaat naar Suit Supply. Als de verkoper er dan zelf onverzorgd en onmodieus uitziet zal je niet het gevoel hebben dat deze ervoor zal zorgen dat jij er wel strak bij zal gaan lopen, ongeacht of de prijs heel gunstig is.

Dit zal bij een Suit Supply dan ook nooit gebeuren.

Datgene wat je wilt overbrengen aan de klant valt of staat bij de uitstraling. Voor mij zal Karwei in ieder geval nooit de partij zijn die ervoor gaat zorgen dat ik mijn huis mooi kan maken. Ze hebben hier zelf al de grootste moeite mee. –

See more at Marketingonline.

Inspireer iemand anders ook door deze blog te delen:
Share